onsdag 26 november 2008

Det är tunga moln över datorn och mina händer dansar regndans över tangenterna. Måtte orden falla på plats, bokstäverna rada upp sig och punkterna vara med inter än kontra. Nu smälter polerna långsamt och deras klara blödningar närmar sig varandra som två soluppgångar

Jag får ingen ordning på linjerna idag, ikväll, inatt. Gatbrus och brusvatten och jag vänder mig om efter luft. Det blir inga tydliga gränser, inga markeringar på friheten. Inga kontraster, koltrastar, knaster på linan; nu sprakar det i drakögonen och alla åren av blind tro gör sig påminda.

Surfar och halkar. Inga bananskal under fötterna, nu är det bara brunsvart gröt som påstås vara snö. Jag flämtar och krafsar på väggarna, kastar mig mot glasrutorna och studsar tillbaks ner i modden. Men modet är kvar och nyfikenheten. Att våga och vilja.

Inga kommentarer: